Porzucić palenie i nie utyć

Porzucić palenie i nie utyć

Każdy palacz, chcący porzucić swoje uzależnienia ma problem z zajęciem rąk jakąś czynnością w sytuacjach stresowych. Typowy dla byłych palaczy problem to „syn­drom pustych rąk". Żyjąc bez papierosów trud­no znaleźć ich zamiennik. Dlatego zawsze warto mieć przy sobie zdrową przekąskę lub butelkę wody mineralnej. Zamiast po papierosa, sięgnij po chrupiące warzywa - rzodkiewki, kalarepkę czy młodą marchewkę. Mogą być też świeże lub suszone owoce ale stosuj je z umiarem. Ponadto uzależnienia od nikotyny wyrządzają w organizmie wielkie szkody. Organizm palaczy przemienia się z czasem w wielką fabrykę wolnych rodników. Cząsteczki te są bardzo niebezpieczne dla organizmu, po­wodują uszkodzenia wielu komórek i przyczyniają się do powstawania wielu chorób, w tym nowotworów.

Aby usunąć skutki ich długotrwa­łego działania, warto wzbogacić dietę w przeciwutleniacze, witaminy C, E i beta-karoten. Dużych ilości beta-karotenu dostarczą ci marchew, pa­pryka, dynia, a także szpinak czy brokuły, witami­nę C znajdziesz w cytrusach, papryce i natce pie­truszki, a duże ilości witaminy E - w orzechach (zwłaszcza laskowych), pestkach (słonecznika) i olejach roślinnych. Badania naukowe pokazują, że duża ilość przeciwutleniaczy pozwala uchro­nić się przed rozwojem raka płuc, na który nara­żeni są palacze i ekspalacze wychodzący z uzależnienia. Tej wiosny zadbaj bardziej o swoje zdrowie - rzuć palenie, lecz nie przytyj. Wiesz, że to możliwe!

Podobne artykuły
Kredytowanie, pożyczki

Kredytowanie, pożyczki

Opryszczka warg sromowych

Opryszczka warg sromowych

Masz czas na zakupy?

Masz czas na zakupy?

Leczenie ziołami

Leczenie ziołami

Jak oczyścić wykładzinę?

Jak oczyścić wykładzinę?