Porzucić palenie i nie utyć

Porzucić palenie i nie utyć

Każdy palacz, chcący porzucić swoje uzależnienia ma problem z zajęciem rąk jakąś czynnością w sytuacjach stresowych. Typowy dla byłych palaczy problem to „syn­drom pustych rąk". Żyjąc bez papierosów trud­no znaleźć ich zamiennik. Dlatego zawsze warto mieć przy sobie zdrową przekąskę lub butelkę wody mineralnej. Zamiast po papierosa, sięgnij po chrupiące warzywa - rzodkiewki, kalarepkę czy młodą marchewkę. Mogą być też świeże lub suszone owoce ale stosuj je z umiarem. Ponadto uzależnienia od nikotyny wyrządzają w organizmie wielkie szkody. Organizm palaczy przemienia się z czasem w wielką fabrykę wolnych rodników. Cząsteczki te są bardzo niebezpieczne dla organizmu, po­wodują uszkodzenia wielu komórek i przyczyniają się do powstawania wielu chorób, w tym nowotworów.

Aby usunąć skutki ich długotrwa­łego działania, warto wzbogacić dietę w przeciwutleniacze, witaminy C, E i beta-karoten. Dużych ilości beta-karotenu dostarczą ci marchew, pa­pryka, dynia, a także szpinak czy brokuły, witami­nę C znajdziesz w cytrusach, papryce i natce pie­truszki, a duże ilości witaminy E - w orzechach (zwłaszcza laskowych), pestkach (słonecznika) i olejach roślinnych. Badania naukowe pokazują, że duża ilość przeciwutleniaczy pozwala uchro­nić się przed rozwojem raka płuc, na który nara­żeni są palacze i ekspalacze wychodzący z uzależnienia. Tej wiosny zadbaj bardziej o swoje zdrowie - rzuć palenie, lecz nie przytyj. Wiesz, że to możliwe!

Podobne artykuły
Wybieranie pieniędzy z innego bankomatu

Wybieranie pieniędzy z innego bankomatu

Leczenie ziołami

Leczenie ziołami

Jak oczyścić wykładzinę?

Jak oczyścić wykładzinę?

Architekci wnętrz, a aranżacja mieszkania

Architekci wnętrz, a aranżacja mieszkania

Zakupy przed wydaniem najnowszych kolekcji

Zakupy przed wydaniem najnowszych kolekcji